Ashes of CreationHírekMMORPG

Ashes of Creation – Ismerkedjünk meg a PvP rendszerrel

Az Ashes of Creation lassan de biztosan halad a kiadás felé vezető hosszú, és rögös úton, miközben egyre nagyobbra dagad körülötte a hype lufi. Úgy gondoltuk megér egy misét a játék PvP rendszere, hiszen igen kellemesnek ígérkezik.

Egyáltalán nem akarom leplezni elégedettségemet a játék PvP rendszerével kapcsolatban, hiszen minden idők egyik legnagyszerűbb játékának rendszerére hasonlít, amelyhez foghatót nem igazán láttam az elmúlt években. Ez a játék nem más, mint a Lineage 2, amelyben egy igazán egyszerű de nagyszerű PvP rendszer található. De lássuk mi is a helyzet az Ashes of Creation-nel.

Ashes of Creation

Az AoC egy theme box játék, melyben nyílt PvP szabályok uralkodnak. Sok más játékkal ellentétben ebben a játékban mindig készen kell állni egy kis csetepatéra, köszönhetően a flagging rendszernek, melyet különféle PvP sémák támogatnak meg, melyekben különböző PvP flagging szabályok érvényesek.

Magát a PvP flagging-et és annak működését gyönyörűen ábrázolja az alábbi ábra, de azért beszéljük csak meg, hogy mit is látunk a képen nagy vonalakban.

Katt ide.

Az Ashes of Creation-ben három különböző flagging állapotot különböztetünk meg egymástól.

  1. Non-Combatant (a továbbiakban csak “Zöld“)
  2. Combatant (a továbbiakban csak “Lila“)
  3. Corrupted (a továbbiakban csak “Vörös“)

Nézzük mi történik az alap PvP sémában, amikor mondjuk csak kint szórakozunk a mezőn. Alapjáraton mindenki neve Zöld színben pompázik. Aki megtámad egy másik játékost annak a neve Lila lesz. Amennyiben a megtámadott fél felveszi a kesztyűt és visszatámad, akkor az ő neve is Lilára vált. Ebben az esetben ez a két ember egyszerűen lezavarja egymást közt a harcot és egyikük sem lesz Vörös a másik megölése által (ez a hagyományos PvP). Viszont ha a megtámadott fél nem támad vissza és a támadója megöli, akkor a támadó neve Lila színről Vörösre vált, azaz Corrupted lesz. Aki Vörös névvel támad meg akárkit, akkor ő továbbra is Vörös marad. Ha egy Zöld nevű támad meg egy Vöröset, akkor ő Zöld marad. Ha egy Lila támad meg egy Vöröset, akkor ő Lila marad. Huh. Egyszerűbb ha megnézitek az ábrát.

Biztos felmerül bennetek a kérdés, hogy mindez szép és jó, de mi történik ha PvP közben meghalunk Zöld, Lila, vagy Vörös névvel. Vegyük szépen sorba ezeket.

Ha Zöld névvel halunk meg

  • Negatív XP-t kapunk
  • A felszerelésünk tartóssága romlik
  • A nálunk lévő craft alapanyagok, elfogyasztható holmik (kaja, pia), szörnyek által dobott tárgyak bizonyos százalékát kidobjuk.
  • Ez a Normal Death Penalty. Ez később fontos lesz.

Oké itt elkél némi magyarázat. A Negatív XP annyit tesz, hogy tapasztalati pontot vesztünk a halálunk során. Erről még nincsenek pontos információk, hogy egészen pontosan mennyit. De vegyük példának azt, hogy egy halál miatt 10,000 XP-t vesztünk. Emiatt szintet nem eshetünk vissza, így nem kell aggódni. A Negatív XP egyben egy hatás is, amit megkap a karakterünk. Minél több Negatív XP-t szenvedünk el, annál erősebb lesz ez a hatás. Ez a hatás pedig kihat a karakterünkre. Kevesebb HP/Mana értékünk lesz, csökken a skill sebzésünk, a stat pontjaink csökkennek majd, ahogy a drop rate is.

Ami a nálunk lévő különféle alapanyagok kidobását illeti, ezekről sem tudjuk jelenleg, hogy pontosan mennyit veszítünk el belőlük. A példa kedvéért vegyünk 10%-ot. Ha van nálunk mondjuk 100 darab Paradicsom, akkor a halálunk esetén abból 10 darabot kidobunk majd. Ez a felszerelési tárgyakra nem vonatkozik!

Ahogy a fenti felsorolásból már tudjuk, a rajtunk lévő felszerelési tárgyak tartóssága is romlik egy bizonyos százalékban. Mindezen elszenvedett negatív hatásoknak az értéke attól függ, hogy milyen PvP státuszban halunk meg, tehát Zöld, Lila, vagy Vörös névvel. A Zöld státuszban elszenvedett negatív hatások adják meg a Normal Death Penalty értékét.

Ha Lila névvel halunk meg

  • Minden hatást elszenvedünk ugyanúgy, ahogy a Zöld esetében, azonban ha így halunk meg, akkor a Normal Death Penalty által okozott negatív hatások 50%-át szenvedjük csak el.

Mit is jelent ez pontosan? Zöldként ugye 10,000 XP-t veszítettünk. Ha Lilaként halunk meg, akkor ez az érték mindössze 5,000 lesz. A felszerelési tárgyaink romlásának mértéke is csak a fele lesz, valamint a nálunk lévő 100 Paradicsomnak is csak az 5%-át, tehát 5 darabot dobunk majd el. Ez azért is érdekes, mert így ösztönöz minket a játék arra, hogy igenis vegyük fel azt a bizonyos kesztyűt és küzdjünk az életünkért, mivel ha nem tesszük, akkor többet veszítünk.

Ha Vörös névvel halunk meg

  • Ha sikerül feldobnunk a talpunkat, miközben Corrupted státuszban vagyunk, akkor a Normal Death Penalty nem kevesebb, mint 300-400%-át szenvedjük majd el.
  • Itt már van rá esély, hogy eldobjuk a felszerelési tárgyainkat is magunkról. Ennek az esélynek a pontos értékét sem tudjuk még, viszont azt tudjuk, hogy minden egyes felszerelési tárgyunkat külön néz majd a játék. Tehát ha RNJesus nem hogy nem áll a mi oldalunkon, de kifejezetten utál minket, akkor akár arra is esély lehet, hogy minden egyes felszerelési tárgyunkat kidobjuk majd.

Itt vegyünk példának a 400%-os, maximális büntetést. 10,000 XP helyett, 40,000 XP-t vesztünk majd. A felszerelési tárgyaink tartósságvesztése négyszeres lesz (már ami rajtunk marad majd. Hehe.), és a 100 Paradicsomból is kidobunk majd 40 darabot. A korrupció pontok “ledolgozása” lehetséges, azáltal, ha meghalunk, illetve mobok ölésével is. Azonban minél több embert ölünk meg, annál inkább korruptak leszünk és minden egyes gyilkossággal növekszik a jövőben kapott korrupciós pontunk. A gyilkosságok rögzített számát speciális küldetésekkel csökkenthetjük. És akkor még nem is beszéltünk a fejvadászokról, akiknek a feladata a Vörös nevű játékosok levadászása lesz.

Ami pedig a PvP sémákat illeti, ezek közé tartoznak a különféle PvP tevékenységek, mint a Castle Siege, Node War, Guild War, Karavanok megtámadása. Ezek mindegyike más és más flagging rendszert használ, nem pedig a sztenderdet, amit fent vázoltam.

Vegyük például a Guild War-t. Itt az ellenséges klánok játékosai alapból Lila névvel látják egymást, míg a kívülállók Zöld-nek látják őket. Guild War során az ellenséges klánok játékosai szabadon támadhatják és ölhetik meg egymást anélkül, hogy Vörösre váltana a nevük. Hasonló a helyzet a Node War-on is.

Természetesen lehetnek még változások a rendszerben, ahogy voltak már korábban is. Ennek ellenére rendkívül szimpatikus számunkra az út, amin halad az Intrepid Studios és itt nem csupán a PvP rendszer működésére gondolunk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb