ArcheAge 2HírekMMORPG

ArcheAge 2 – Jobb később, mint soha

A cikk címe igazából magának a cikknek szól, hiszen az ArcheAge 2-őt már korábban bejelentették. Ennek ellenére nem tudtam magam visszafogni, hogy írjak róla, hátha valakit még a meglepetés erejével ér.

Kétség sem fér hozzá, hogy Jake Song egy zseniális programozó és a mai napig meghajolok előtte, hogy olyan gyöngyszemekkel örvendeztette meg a világot, mint a Lineage, vagy az ArcheAge. Abba talán most ne menjünk bele, hogy mi lett mára ezekből a játékokból, hiszen az megérne egy külön misét. Azonban mindenképp értékeljük ezen játékok eredeti elképzeléseit, amelyek a maguk idejében egyszerűen tátott szájjal hagytak sokakat, köztük engem is. Mit meg nem adnék, ha ismét átélhetném azt az érzést, amit az ArcheAge koreai zárt béta tesztjein éreztem, ha jól emlékszem 2012-ben. Sajnos két évvel később, a nagy nehezen összehozott nyugati kiadáskor már ezen érzés kicsit elhalványult bennem, bár nem az üzleti modell, vagy a kiadó baklövései miatt. Egyszerűen eltelt két év, és a korábbi csillogás fénye kicsit megkopott már.

Sajnos a játék elég rossz irányt vett azóta, és az eredeti (nem egyedi) ötletek egykori fényét is beárnyékolja már régóta a P2W, és a kiadók baklövései. Természetesen vitathatatlan a fejlesztő, az XLGAMES közreműködése a minőségromlásban, hiszen a tartalmakat ők készítik a játékhoz. Ezen tartalmak az elmúlt években bizony igen meredeken zuhantak a minőség mércéjén. Ennek ellenére, vagy épp ezért azonban Jake Song bejelentette az Archeage 2-őt.

ArcheAge 2

Egy új kezdet, vagy egy bukta folytatása?

A Kakao Games idén 53%-os részesedést szerzett az XLGAMES-ben, így új kapuk nyílhattak meg mindkét fél számára. A Kakao Games szerzett egy erős játékstúdiót, míg az XLGAMES biztosabb anyagi talapzatot kapott maga alá. Ennek egyik eredménye lett az Archeage 2 bejelentése, amely Unreal Engine 5 motorral kerül majd kiadásra, valamikor a nem túl távoli jövőben. Az XLGAMES célja, hogy jóval rövidebb idő alatt befejezze az Archeage 2 fejlesztését, mint amennyi időt az elődre szánt (2006-2012 bétákkal együtt). A játék fejlesztése 40-50 ember bevonásával kezdődött meg, ám terveik szerint ez a szám növekedik majd az idő előrehaladtával. Az eredeti játék alapkoncepciója a “szabadság” volt, amelytől kissé eltértek az utóbbi időben. Ennek ellenére bízzunk benne, hogy tanultak az elmúlt évek hibáiból, és jelenleg is ez áll a megvalósítandó célok listájának tetején.

Az ígéretek szerint a fejlesztőcsapat nagyobb hangsúlyt fektet ezúttal a játékosok elvárásaira és az alap tartalomra, mint korábban, valamint finomítja is azokat a jövőben. Jake Song beismerte, hogy az ArcheAge fejlesztése során minden játékosnak meg akart felelni, ezért is tartott tovább a játék fejlesztése az eredetileg kitűzött időnél. Ez azonban már rányomta a bélyegét az éles indulás utáni tartalmakra is. Éppen ezért a második részben az alapvető tartalmakra akarnak fókuszálni és azokat javítgatni, fejleszteni, mintsem csupán új funkciók egész garmadájával ellepni a játékot. Megértette, hogy a játékosokat a minőségi tartalmak vonzzák, még akkor is, ha esetleg kevesebb van belőle. Persze nem kell aggódni, lesz tartalom így is bőven.

Az ArcheAge évek óta fut és a korábban említett sok különféle funkciók hozzáadásával együtt sok funkció úgymond értelmét vesztette. Ezeken ugyan megpróbáltak korrigálni az évek alatt, de a különbségek egyre csak nőttek. Ennek az lett a következménye, hogy a régi és új játékosok közti ellentét tovább fokozódott. És itt jött be a képbe a játékosok közti esélyegyenlőtlenség, melyet csak tovább mélyített a P2W.

Azért csak kipróbáljuk majd, nem? De!

Amit ebből az egészből le kell szűrnünk, hogy úgy tűnik Jake Song tanult a korábbi hibákból, és ezúttal egy jóval kifinomultabb játékot akar készíteni. Hogy képes lesz-e rá? Ha valakinek, akkor neki sikerülhet, főleg most, hogy a pénzügyi stresszel sem kell számolnia, hála a Kakao Games-nek. Ami a játék tartalmát illeti, minden bizonnyal számolhatunk a már jelenleg is meglévő főbb tartalmakkal. Ezek közé tartozik a Housing rendszer, különféle járművek, hajók, tengeri content, vagy a fizikai szimuláció egészen egyedi módja. Természetesen még most is korai találgatásokba bonyolódni, de 2021 elejére több infót ígértek, az meg ugye mindjárt itt van. Az ArcheAge 2 ugyanabban a világban játszódik majd, mint elődje, azonban más időben és egy párhuzamos dimenzióban.

Sikeres lesz-e az ArcheAge 2? Minden bizonnyal sikeres lesz. A kérdés inkább az, ami mindig lenni szokott. Mennyire sikerül majd elcseszniük az idő múlásával? Addig is amíg várakoztok lessetek bele az ArcheAge legújabb frissítésének tartalmaiba, egy kis kedvcsinálás gyanánt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb