AionHírekMMORPGPCVideójáték

Aion – Megmentheti vajon a játékot a Classic szerver?

Mint azt már bizonyára sokan tudjátok, Koreában Aion Classic szervert indít az NCSoft. Vajon sikerül feltámasztani ezt a szebb időket is megélt játékot?

Aion

Már egy ideje sejteni lehetett, hogy az NCSoft készül valamire, és azt is tudni véltük, hogy ennek a valaminek nagyot kell majd szólnia, hiszen az Aion már rég megkopott fénye tovább halványult az elmúlt időszakban Koreában (is). Valamit lépniük kellett, hogy a csökkenő bevételeket ellensúlyozva még egy kevés pénzt ki tudjanak sajtolni a játékosokból. Úgy tűnik sikerült találniuk egy olyan megoldást, amely talán egy időre sikeresen visszacsalogatja majd a rég elpártolt játékosokat, az “újakat” pedig régi-új kihívások elé állítja. Ez pedig nem más, mint a nemrég bejelentett Aion Classic szerver indulása.

Classic szerver?

De mit is takar ez a Classic elnevezés valójában? Az Aion Koreában az 1.0-ás verzióval indult útjára idestova 12 éve. Ebben a verzióban még viszonylag kevés direkt tartalom volt, a maximális szint is csak 45-re rúgott és a játék javarészt kimerült a grindolásben, és a PvP-ben. Ezt viszonylag gyorsan orvosolta az 1.2-es frissítés, amelyben már többek közt az 50-es szinttel járó előnyöket is élvezhettük. És ezen a ponton válik érdekessé a dolog, hiszen nyugaton a játék az 1.5-ös frissítéssel indult útjára, amely már jóval több tartalmat foglalt magában, mint a korábbi verziók. A Classic szerver az 1.2-es frissítéssel kezdődik, amelyet egészen a 2.7-es verzióig élvezhetünk majd. Az, hogy azon túl is folytatódik-e majd a móka egyelőre kétséges, de könnyen elképzelhető, hogy igen. Az 1.2-es verzióban leginkább még a grindolás és a PvP kap nagyobb szerepet, amibe beletartozik a kisebb játékosok gankelése is. Ez sokaknak visszás lehet, de nincs annál jobb, mint amikor a játékosok maguk teremtik meg a tartalmat a játékban. Csapatokba verődve kelnek át a Rifteken, hogy ellenségre vadásszanak, vagy kényszerűségből összerántott csapatokban próbálják felvenni a harcot a saját zónájukba tévedő ellenséges csapatokkal szemben. Ennek akkoriban megvolt a maga bája és könnyen meg lehet ismét.

Nem teljesen ugyanaz

Úgy tűnik, hogy maga a Classic szerver nem teljesen ugyanazzal a tartalommal bír majd, mint amire emlékezhetünk. Számos változást is magában foglal majd az eredeti verzióhoz képest. Éppen ezért a szerver maga a 2.7-es verziót futtatja majd, hogy számos javítás, és balanszbeli problémák már orvosolva legyenek az 1.2-es verzióban is, amelyekre értelemszerűen az eredeti változatban nem volt lehetőség. Ilyenek lesznek például a Remove Shock skill, vagy a kétkezes fegyverek összeolvasztásának lehetősége, amelyek eredetileg csak az 1.9-es verzióban érkeztek meg a játékba, azonban a Classic szerveren már az 1.2-es verzióban – tehát a legelejétől – elérhetőek lesznek. További változásokat is eszközöltek a jobb játékélmény érdekében. A fejlődés nem lesz annyira lassú, mint eredetileg volt. Hogy ez pontosan mit takar, még nem lehet tudni. Aki emlékszik még a “régi szép időkre”, az pontosan tudja, hogy egy-egy combosabb, elite mobokkal megszórt területre bizony nem igazán volt érdemes egyedül elmenni. Oda bizony partit kellett csinálni, vagy elég szenvedősre és fűbeharapósra sikeredhetett a kaland. Hogy a mobok lesznek gyengébbek, vagy csak több XP-t adnak még nem tudni. Egy biztos gyorsabban fogunk tudni 50-es szintre fejlődni, mint 11 évvel ezelőtt.

Még nincs vége!

További változásokra is számíthatunk, ezek közé tartozik a Siege-ek idejének fixálása, de például az eredetileg a 2.5-ös verzióban érkező grafikai frissítést is élvezhetjük már a legelejétől fogva. Bízzunk benne, hogy a siege-ek során nyújtott teljesítményünk értékelése is máshogy történik majd, mint korábban. Biztos van, aki még emlékszik rá, hogy gyakorlatilag el se kellett menni az ostromokra, hiszen elég volt a terület szélén lévő ellenséges frakcióhoz tartozó őrtornyokat ütni, hogy maximális jutalommal zárjuk az ostromot.

Ha ez nem lenne elég, akkor visszatérnek a talán leginkább retro élményt nyújtó Skillbook-ok és a Stigma Shard. Előbbi a képességeink betanulásához kell majd, amelyeket egy NPC-nél tudunk majd mindig megvásárolni, míg utóbbi a Stigma képességeink berakásához szükséges. Ezeken felül ismét üdvözölhetjük a játékban a játékosok közti kereskedést, Trade ablak, vagy a Private Shop formájában.

Bevezetésre kerül a Daeva Pass rendszer is, amely különféle napi/heti küldetéseket ajánl fel a játékosoknak, amelyek teljesítésével növelhetik a Daeva Pass szintjüket, amiért cserébe különféle jutalmakban részesülhetnek.

Ingyenes lesz, vagy fizetős?

A koreai Aion Classic szerver ingyenes is lesz, meg nem is. Ha minden igaz a játékhoz mindenki hozzáférhet ingyen és bérmentve, azonban különféle korlátozásokra számíthatnak, akik ezt az utat választják. Úgy tűnik, hogy aki komolyabban bele akar merülni a játékba, annak bizony elő kell fizetnie. Ennek ára 19,800 kwon lesz havonta, ami nagyjából 17 dolláros havidíjat jelent. Ezen felül minden nap 1 órára bárki élvezheti a játékot mindenféle korlátozás nélkül.

Mi lesz veled Aion EU?

Ami a leginkább érdekelhet most bárkit, akinek felkeltette érdeklődését a Classic szerver, hogy mikor és milyen formában érkezik meg majd ide Európába. Azt hiszem nem kell különösebben ecsetelni a Gameforge romboló tevékenységét, amit évek óta kifejt a játékra. Idén mi már biztos nem játszhatunk európai verzióval és jövőre is kérdéses, hogy tavaszig vagy nyár elejéig sikerül-e lépni a Gameforge-nak az ügy érdekében. Rengeteg kérdés marad nyitva addig is sajnos. Vajon milyen változásokat eszközöl majd a Gameforge a Classic szerveren és az mennyire fáj majd nekünk? Az eddigi tapasztalatokból kiindulva egy dolog biztos… fájni fog. Remélhetőleg a Gold Pack fel sem merül majd bennük, mint alternatíva. Bár már szinte már látom magam előtt, ahogy 1,5 hónappal az indulás után megjelennek az Item Shop-ban a 100% eséllyel betehető Manastone-ok és hasonlók. Reménykedjünk, hogy nem lesz igazam és még talán utoljára szórakozhatunk egy jót, mielőtt bezár a bazár.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

"Ezt is ajánljuk"
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb